Affald

Affald


Husholdningsaffald og storskrald

Helsingør Forsyning


Fra 1. maj 2019 skal ALLE husstande i Helsingør Kommune bestille afhentning af storskrald og haveaffald for at få det afhentet. Vi kører på fastlagte dage, og du skal, senest 3 hverdage inden din fastlagte afhentning, bestille afhentning på vores hjemmeside www.fh.dk eller app’en Affaldsportal - her kan du også se de fastlagte afhentningsdage for din adresse.

Har du ikke bestilt en afhentning, får du ikke hentet dit storskrald og haveaffald.



Haveaffald

Vejlauget

I følge vejlaugets love, bliver der udført afhentning af haveaffald to gange om året. 1. gang umiddelbart efter Påske, og 2. gang efter efterårsferien. Hvis Påsken falder meget tidligt, og vejret ikke har givet mulighed for at ordne haverne, vil afhentnings-tidspunktet blive flyttet til en senere dato. Der vil altid blive givet besked til vejlaugsmedlemmerne om afhentningsdatoer her på hjemmesiden eller via mail til det enkelte vejlaugsmedlem.


Kommunen

Helsingør Kommune afhenter også haveaffald, men ordningen ændres fra 1. maj som med storskrald.

Den kendte dato for i år står i kalenderen til højre.


OBS!

Hverken kommunen eller vejlauget fjerner haveaffald i plastsække - uanset farve.

Det affald som kommune og vejlaug ikke har fjernet, bedes fjernet fra vejene umiddelbart efter afhentningerne. Bemærk, at grene og rødder max må være 10 cm tykke.




Kalender


2020


Helsingør Forsyning

henter storskrald og haveaffald.

Man skal selv bestille afhentning på www.fh.dk

Se mere nedenfor under nyheder 2019



Vejlauget sørger for

afhentning af haveaffald:

Efter påske (omkring 20. april) og

efter efterårsferien (sidst i oktober)
Vores vognmand tager alt det haveaffald, der er lagt ud i rabatten eller forhaven

(på Villingebækvej)



         Nyheder 2020


December
Julehilsen udsendt - SE HER



Oktober
Nyhedsbrev udsendt - SE HER

Juni
Referat af
        generalforsamling 2020 - SE HER


 

Nyheder 2019 


15. oktober

Nyhedsbrev omafhentning af haveaffald udsendt. Se det HER


9. maj

Fra 1. maj 2019 skal ALLE husstande

bestille afhentning af storskrald og haveaffald for at få det afhentet

af kommunen.

Kommunen kører på fastlagte dage,

og man skal, senest 3 hverdage

inden den fastlagte afhentning,

bestille afhentning på  www.fh.dk 

- her kan man også se de fastlagte afhentningsdage for ens adresse.


Har man ikke bestilt en afhentning,

får man ikke hentet sit storskrald

og haveaffald af kommunen.



----------------------------------

Ældre nyheder og nyhedsbreve kan findes i arkivet