Helsingør Forsyning
Fra 1. maj 2019 skal ALLE husstande i Helsingør Kommune bestille afhentning af storskrald og haveaffald for at få det afhentet. Vi kører på fastlagte dage, og du skal, senest 3 hverdage inden din fastlagte afhentning, bestille afhentning på vores hjemmeside www.fh.dk eller app’en Affaldsportal - her kan du også se de fastlagte afhentningsdage for din adresse.
Har du ikke bestilt en afhentning, får du ikke hentet dit storskrald og haveaffald.
Vejlauget
I følge vejlaugets love, bliver der udført afhentning af haveaffald to gange om året. 1. gang umiddelbart efter Påske, og 2. gang efter efterårsferien. Hvis Påsken falder meget tidligt, og vejret ikke har givet mulighed for at ordne haverne, vil afhentnings-tidspunktet blive flyttet til en senere dato. Der vil altid blive givet besked til vejlaugsmedlemmerne om afhentningsdatoer her på hjemmesiden eller via mail til det enkelte vejlaugsmedlem.
Kommunen
Helsingør Kommune afhenter også haveaffald, men ordningen ændres fra 1. maj som med storskrald.
Den kendte dato for i år står i kalenderen til højre.
OBS!
Hverken kommunen eller vejlauget fjerner haveaffald i plastsække - uanset farve.
Det affald som kommune og vejlaug ikke har fjernet, bedes fjernet fra vejene umiddelbart efter afhentningerne. Bemærk, at grene og rødder max må være 10 cm tykke.
2020
Helsingør Forsyning
henter storskrald og haveaffald.
Man skal selv bestille afhentning på www.fh.dk
Se mere nedenfor under nyheder 2019
Vejlauget sørger for
afhentning af haveaffald:
Efter påske (omkring 20. april) og
efter efterårsferien (sidst i oktober)
Vores vognmand tager alt det haveaffald, der er lagt ud i rabatten eller forhaven
(på Villingebækvej)
Nyheder 2020
December
Julehilsen udsendt - SE HER
Oktober
Nyhedsbrev udsendt - SE HER
Juni
Referat af
generalforsamling 2020 - SE HER
15. oktober
Nyhedsbrev omafhentning af haveaffald udsendt. Se det HER
9. maj
Fra 1. maj 2019 skal ALLE husstande
bestille afhentning af storskrald og haveaffald for at få det afhentet
af kommunen.
Kommunen kører på fastlagte dage,
og man skal, senest 3 hverdage
inden den fastlagte afhentning,
bestille afhentning på www.fh.dk
- her kan man også se de fastlagte afhentningsdage for ens adresse.
Har man ikke bestilt en afhentning,
får man ikke hentet sit storskrald
og haveaffald af kommunen.
----------------------------------
Ældre nyheder og nyhedsbreve kan findes i arkivet